Inleiding
Communicatie als aanjager, ondersteuner en verbinder |
---|
Wat willen we bereiken en wat gaan we doen?
Doelstelling 1.04.01 Ontwikkelen en uitdragen van een meer herkenbaar beeld van de provincie Drenthe bij inwoners, ondernemers en instellingen
Met onze provinciale communicatiestrategie laten we zien wat we doen en waar we voor staan als het gaat om onze ambities en werkzaamheden. We zetten daar passende communicatiemiddelen voor in, zoals webinars, uitlegvideo’s, animaties en overzichten van vragen en antwoorden. Ook de media hebben een belangrijke rol. Wij proberen hen zo goed, zo volledig en snel mogelijk van informatie te voorzien. |
---|
Doelstelling 1.04.02 Stimuleren van contact met en betrokkenheid van maatschappelijke organisaties, bedrijven en inwoners bij het ontwikkelen van beleid op onderwerpen die in de samenleving leven
Verbinding zoeken we onder andere door (vernieuwende) participatie en omgevingscommunicatie. We halen informatie ‘van buiten naar binnen’ door het volgen van publicaties over de provincie en reacties op (social) media-uitingen. Zo kunnen we beter aansluiten bij wat leeft en onze communicatie verbeteren. Ook is het belangrijk dat we rekening houden met herkenbaarheid, begrijpelijkheid en diversiteit in tekst en beeld, zoals voorgeschreven door de landelijke richtlijnen toegankelijkheid en de wettelijke (digitale) toegankelijkheidsnormen. In publicaties over onderwerpen waar de provincie zich mee bezighoudt laten we steeds vaker verschillende perspectieven zien, omdat dit kan bijdragen aan wederzijds begrip. |
---|
Doelstelling 1.04.03 Door vraaggerichte dienstverlening voorzien in de klantbehoefte (gehoord worden)
Inwoners en organisaties kunnen ons telefonisch en digitaal goed bereiken. Zowel offline als online is onze informatie is op een laagdrempelige manier te vinden. We luisteren naar de klant en verplaatsen ons in zijn of haar situatie om te kijken waar het beter kan. Ook gaan we een bereikbaarheidsonderzoek uitvoeren, zodat de dienstverlening nog sneller en efficiënter verloopt. Het Klant Contact Centrum vervult hierin een centrale rol voor klanten en medewerkers. |
---|
Welke feiten en cijfers zijn er?
Volgers van de provincie op de social media-kanalen:
X: | 15.920 |
---|---|
Facebook: | 5.786 |
LinkedIn: | 21.412 |
Instagram: | 3.265 |
Threads (nieuw): | 487 |
Met wie werken we samen?
Niet van toepassing.
Wat mag deze beleidsopgave kosten?
1.04 Verbinding met de Drentse samenleving | Bestaand beleid 2025 | Nieuw beleid 2025 | Saldo begroting 2025 | |
Lasten | 439.880 | 439.880 | ||
---|---|---|---|---|
Doelstelling 1.04.01 Ontwikkelen en uitdragen van een meer herkenbaar beeld van de provincie Drenthe bij inwoners, ondernemers en instellingen | 327.090 | 327.090 | ||
Doelstelling 1.04.02 Stimuleren van contact met en betrokkenheid van maatschappelijke organisaties, bedrijven en inwoners bij het ontwikkelen van beleid op onderwerpen die in de samenleving leven | 37.790 | 37.790 | ||
Doelstelling 1.04.03 Door vraaggerichte dienstverlening voorzien in de klantbehoefte (gehoord worden) | 75.000 | 75.000 | ||
Baten | -7.640 | -7.640 | ||
Doelstelling 1.04.01 Ontwikkelen en uitdragen van een meer herkenbaar beeld van de provincie Drenthe bij inwoners, ondernemers en instellingen | -7.640 | -7.640 | ||
Saldo | 432.240 | 432.240 |
Toelichting nieuw beleid 2025
Niet van toepassing.